Keletas patarimų kaip vystyti savo prekinį ženklą

Prekinis ženklas – be jokios abejonės yra vienas iš pagrindinių verslo elementų. Šis elementas – tai būdas esamiems ir naujiems klientams atpažinti jūsų verslą ir sukurti tam tikrą asmeninę asociaciją su tam tikru jūsų simboliu.

Jei savo veiklą vystysite nepriekaištingai prekės ženklas greitai gali tapti tarsi pasitikėjimo priemonė žmonėms, kadangi jie žinos, jog jūsų verslo pagalba jie galės rasti tą produkciją kuri jums yra reikalinga, išspręsti tam tikras problemas ir t.t.

Vis dėl to nemažai pradedančiųjų verslininkų atrodo, jog prekės ženklo vystymas kartu su savo verslu yra itin sudėtingas reikalas. Tačiau toks dalykas yra tik iš dalies teisingas.

Kurti atpažįstamą ženklą būtinas gerai apgalvotas procesas, tačiau tai nėra taip sudėtinga kaip atrodo daugeliui žmonių.

Šiame straipsnyje – keletas patarimų kaip tai daryti teisingai.

Pradeda verslą „nuo nulio“? Paprastas įmonės steigimas.

Aiškus verslo tikslas

Prieš pradedant savo verslinę veiklą, o juo labiau ir prekės ženklo vystymą, būtina išgryninti savo verslo tikslą. Gerai apgalvokite jūs dominančią nišą ar tai bus prekė, o galbūt paslauga?

Jeigu tai prekės – pagalvokite apie tai kam jos bus skirtos ir kaip jos gali atnešti naudos pirkėjams. Jeigu kalba eina apie paslaugas, tuomet jau reikėtų pagalvoti apie kokią žmonių problemą spręs ar naudą suteiks jūsų teikiama paslauga.

Pagal aiškų tikslą ir turėtų būti pradėtas vystyti prekės ženklas.

Skirtingi nuo kitų

Kitas dalykas apie ką reikėtų pagalvoti – tai jūsų verslo išskirtinumas. Ar jūsų planuojamoje veikloje yra daug konkurentų kur kas labiau patyrusių nei jūs? Kodėl žmonės turėtų rinktis jus – rinkos naujokus?

Pagal tokius ir kitus panašius klausimus galima geriau išvystyti principą savo veiklos vystymui ir žinoma, prekės ženklo auginimui.

Galbūt jūs pristatysite prekes greičiau nei kiti, siūlysite skanesnį maistą ar užtikrinsite geresnes kainas nei kiti – tokius dalykus reikia akcentuoti.

Auditorija į kurią orientuositės

Nemažai pradedančiųjų verslininkų daro klaidą manydami, jog auditoriją galima susitikslinti eigoje, esą prekės ar paslaugos veiklos pradžioje bus orientuotos į visus. Tačiau toks sprendimas yra labai klaidingas.

Visi mes esame skirtingi, turime skirtingus interesus ir polinkius, todėl norint užtikrinti savo verslo ir prekinio ženklo sėkmę mes privalo susikonkretinti žmones į kuriuos mes orientuosimės rinkoje.

Pradėkite nuo elementarios bazės

Verslo pradžioje – daug neaiškumų, todėl ekspertai pataria kiek neskubėti su savo prekės ženklo sukonkretinimu. Užtenka tik vadinamosios brandbook ir pačio elementariausio logotipo, jog pradėtumėte kurti tam tikrą savo verslo įvaizdį.

Kadangi gali keistis veikla, atsiras naujų įdėjų pavadinimams ar reklaminiams šūkiams, paprasčiausiai neapsimoka investuoti daug pinigų į savo prekinį ženklą, kadangi dar labai daug kas gali pasikeisti.

Komunikacinis stilius

Verta pripažinti, jog kiekviena verslo niša turi tam tikras asociacijas mums, na o tas pats mums galioja ir su prekiniu ženklu. Įmantrūs rašmenys, minimalizmas, kaip pavyzdys yra prabangos prekių parduotuvių prekinių ženklų archetipas.

Tuo tarpu tokie verslai kaip restoranai turi ryškias spalvas ir aiškius rašmenis. Norint sukurti tinkamą prekės ženklą, labai svarbu tiksliai išsiaiškinti kokie prekiniai ženklai šiuo metu dominuoja rinkoje ir pagal tai reikėtų vystyti savąjį.

Kitaip tariant, sukonkretinsite savo komunikacinį stilių.

Pabaigai

Straipsnyje aptarėme prekės ženklo vystymo klausimą. Svarbiausia – išsami analizė ir konkretumas, na o prekės ženklo vystymas remiantis šiais principais tikrai bus paprastas.