Įmonės adreso keitimas

Įmonės adreso keitimas – tai procedūra kurios metu yra pakeičiamas juridinio asmens buveinės adresas. Sprendimą dėl įmones adreso pakeitimo, kaip ir kitus dalykus susijusius su keičiamais įmonės įstatais priima visuotinis akcininkų susirinkimas.

Pasibaigus patalpų nuomos sutarčiai arba tiesiog norint perkelti į naujas patalpas, atsiranda būtinybės pakeisti įmonės įstatuose įvardytą buveinės adresą. Pabrėžtina, kad tai galima atlikti bet kokios rūšies juridiniam asmeniui – kaip buvo atliktas IĮ, MB, AB ar UAB steigimas ar kita įmonė.

Skaitykite: Kaip išsirinkti įmonės pavadinimą →

Šiame straipsnyje plačiau aptarsime įmonės adreso keitimo procedūrą ir pagrindinę informaciją kurią reikia žinoti jį keičiant.

Įmonės adreso keitimo tvarka

Kaip jau sakėme, įmonės adreso keitimas – tai procedūra susijusi su keičiamais įmonės įstatais. Norint įregistruoti įstatų pakeitimus registrų centre galios panaši tvarka kaip ir keičiant kitus duomenis.

Reikės atlikti šiuos žingsnius:

Registrų centrui pateikiama JAR-1 forma su notaro parašu

JAR-1 forma – tai dokumentas kurio pagrindu yra registruojami įmonės duomenys juridinių asmenų registre. Keičiant įmonės adresą buvę įstatuose duomenys yra keičiami į naujus, todėl prieš pateikiant juos Registrų centrui yra būtina gauti notaro parašą.

Visuotinių akcininkų susirinkimo protokolas kuriame buvo nuspręsta keisti įmonės adresą

Kitas dalykas kurio reikės pakeisti įmonės įstatams – tai visuotinio akcininkų susirinkimo protokolas. Tokie dalykai kaip pavadinimo, adreso ar kapitalo keitimas yra akcininkų sprendžiami reikalai. Taigi, jie turi priimti sprendimą keičiamo adreso.

Savaime aišku, jeigu įmonėje egzistuoja tik vienas akcininkas, tokiu atveju galios vienintelis akcininko sprendimas.

Sutikimas suteikti patalpas įmonės buveinei

Pasitaiko situacijų kuomet juridinis asmuo neturi patalpų (kurios jos savininkui priklauso nuosavybės teise) naujam buveinės adresui registruoti. Tokioje situacijoje yra būtinas papildomas prašymas (sutikimas) iš patalpas suteikiančio asmens adresui registruoti.

Dokumentus ir duomenis teikiančio asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas

Visus naujus dokumentus ir duomenis pagal idėją turi pateikti įmonės savininkas. Tačiau būna situacijų, jog reikalus tvarkos įgaliotas įmonės atstovas. Tokiu atveju viską teikiant Registrų centrui reikės ir atsakingo žmogaus asmens dokumento.

Kaip pateikiamas prašymas dėl buveinės adreso keitimo?

Prašymas dėl buveinės adreso keitimo yra įmanomas dviem būdais:

Plačiau pakalbėsime apie elektroninį būdą, kadangi tai yra kur kas paprastesnis ir greitesnis sprendimas. Viską reikės tvarkyti Registrų centro klientų savitarnos sistemoje.

Už adreso keitimą atsakingas įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo, su savo elektroniniu parašu turi prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos.

Vėliau seks tokia žingsnių seka:

  1. Spaudžiame skiltį Juridinių asmenų registras
  2. Pasirenkame Juridinio asmens prašymai
  3. Renkamės Prašymas pakeisti juridinio asmens dokumentus ir duomenis
  4. Pasirenkame Juridinio asmens buveinė
  5. Naujame lange, ties skiltimi Prašymo Objektas reikės susirasti savo buveinės adresą
  6. Galiausiai, pažymime patalpos savininkus.

Jei patalpos savininkas nėra pats juridinis asmuo, sistema automatiškai sugeneruos ir sutikimo suteikti patalpas formą, kurią pasirašyti turės patalpų savininkas.

Tai jie galės padaryti prisijungę prie sistemos ir nuėję į sekciją Mano dokumentai, Juridinių asmenų registre. Tai taip pat reikės padaryti su elektroniniu parašu.

Suvedus visus duomenis, sistema vadovui arba jo įgaliotam asmeniui sugeneruos JAR-1-E formą kurią reikės pasirašyti e-parašu. Pabrėžtina, jog prieš pasirašant dar būtina įkelti ir akcininkų protokolą dėl sprendimo keisti adresą.

Viską, sukėlus ir sumokėjus aptarnavimo mokestį, dokumentai yra perduodami Registrų centro darbuotojams. Jei viskas atitinka reikalavimus, naujieji duomenys yra užregistruojami per 3 darbo dienas.

Pabaigai

Straipsnyje aptarėme įmonės adreso keitimo procedūra. Čia, kaip ir kitų su įmone susijusių duomenų keitime dalyvauja akcininkai, o reikalus tvarko įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Visų reikalų tvarkymas yra išties patogus, jei tai atliekama per elektroninę erdvę.

Turite klausimų ar reikia pagalbos keičiant buveinės adresą? Kreipkitės į mus, mes galime padėti.

Parengė

Finance LT komanda.