Ar reikalingas buhalteris mažajai bendrijai?

Mažoji bendrija (MB) – vienas populiariausių verslo tipų, nors ir atsiradęs dar visai palyginti neseniai. Žmonės dažnai renkasi šią įmonės formą kurdami smulkųjį arba vidutinį verslą.

Kaip vienas pagrindinių jos privalumų yra, žinoma, supaprastinta ir nebrangi steigimo procedūra bei paprasta valdymo forma. Kaip pavyzdys, jai nebūtina samdyti direktoriaus, o darbo santykiai apskritai neegzistuoja.

Tai suteikia kur kas lankstesnį įmonės valdymą bei leidžia tvarkyti visus bendrovės reikalus kur kas paprasčiau, įskaitant ir apskaitą.

Šiame straipsnyje – būtent apie MB apskaitos aspektą. Bandysime atsakyti į klausimą – Ar MB yra reikalingas buhalteris apskritai?

Steigiate naują MB? Naujos įmonės steigimas.

Kas apskritai gali tvarkyti MB buhalteriją?

Kaip minėjome, MB buhalterija yra supaprastint palyginus su kitomis įmonių formomis. Tai reiškia, jog ją tvarkyti gali ir vienas iš bendrijos narių, nebūtina buhalterijos specialistas.

MB apskaitą leidžiamą tvarkyti šiems asmenims:

Galima sakyti, jog kiekviena iš šių opcijų turi savų pliusų. Samdytas buhalteris galės lengvai atlikti ne tik apskaitą, tačiau kartu įmonės vadovybei bei valstybinėms institucijoms paruošti reikalingus dokumentus su rodikliais ar deklaracijas. Žinoma, samdyti buhalterį apsimoka tik paaugusiai įmonei, kuri gebėtų buhalterį išlaikyti kaip samdytą darbuotoją.

Pradedančiųjų įmonių atstovai paprastai svarsto du likusius variantus – tvarkyti buhalteriją patiems arba pasinaudoti periodinėmis įmonės ar laisvai samdomo darbuotojo tvarkančio apskaitą paslaugomis.

Tie kas nenori gaišti laiko dirbant su dokumentais, juos ruošiant ir pildant, paprastai renkasi pastarąjį variantą. Pasamdžius specialistus sumažėja rizika, jog bus įvelta klaida ar įvyks dar koks panašus nesusipratimas. Kitas dalykas – visi apskaitą atliekantys asmenys privalomai apsisdraudžia civilinės atsakomybės draudimu.

Tai reiškia, jog net ir atsiradus klaidai apskaitoje ar dokumentuose, nuostoliai bus padengti iš draudimo bendrovės sąskaitos ir pačiai MB dengti nuostolių nereikės.

Žinoma, jei MB narys turi pakankamai žinių tvarkant buhalteriją ir kartu visuomet nori turėti įmonės buhalterinius dokumentus sau po ranka, imasi šių reikalų patys. Pabrėžtina, jog norint buhalteriją tvarkytis patiems, tas bendrijos narys turi turėti apskaitos išsilavinimą iš mokslinės ar kursus rengiančios įstaigos.

Koks buhalterijos tvarkymo būdas yra pats geriausias?

Manome, jog geriausią savo MB buhalteriją yra patikėti kompetentingai buhalterijos įmonei. Ji sutvarkys jūsų įmonės apskaitos reikalus remiantis tokiomis ypatybėmis:

Pabaigai

Straipsnyje trumpai aptarėme buhalterijos aspektą Mažajai Bendrijai. Atsakant į mūsų klausimą iškeltą pradžioje, galima sakyti, jog buhalteris MB yra nebūtinas, tačiau jis gali atlikti apskaitą kokybiškai ir su mažesne klaidų rizika.